..het verhaal van twee broers die in 2005 letterlijk op een zolderkamertje een telecombedrijf begonnen dat zich geheel richt op de binnenvaart en scheepvaart gerelateerde bedrijven.
Broers ook die de ambitie hadden om de toenmalige telecommarkt voor de binnenvaart open te breken en de abonnementen en producten aan te bieden die waren toegesneden op de wensen en behoeften van schippers en andere klanten. Van het wel bekende ‘Shiptel-abonnement’ – met 3600 belminuten en 300 sms’jes voor slechts 3,50 per maand zijn inmiddels veel klanten overgestapt naar onbeperkt bellen en internetten in heel Europa. De binnenvaart liep aanvankelijk ook achter, maar heeft mede dankzij de komst van 4COM een enorme inhaalslag gemaakt. ‘’We installeren nu complete netwerken met alles eromheen’’ – zegt Paul van Utrecht. Vanuit het kantoor op de kruising van de Oude Maas en Dordtsche Kil zien de medewerkers van 4COM regelmatig klanten voorbijvaren.
Beide broers komen uit een binnenvaartnest, hebben broers die varen, en spreken daardoor de taal van schippers en binnenvaartondernemers. Paul van Utrecht (links op de foto) is Commercieel Directeur en Marco van Utrecht (rechts op de foto) Financieel Directeur. Samen vormen zij de directie binnen 4COM, dat inmiddels is uitgegroeid tot meer dan 20 medewerkers.
Inmiddels, ruim 16 jaar verder is 4COM uitgegroeid tot totaalleverancier van telecomdiensten voor zowel de maritieme als de MKB-markt. Meer over de steeds actievere rol binnen het MKB leest u hier